نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2914
-
الف
+

«صحرا کریمی» : سینما ثبت تاریخ و رسم و رسومات مردمان یک سرزمین است

«صحرا کریمی» رئیس «افغان فلم» در یک مصاحبه از دست آوردهای این نهاد سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «صحرا کریمی» رئیس «افغان فلم» در یک مصاحبه از دست آوردهای این نهاد در سال های اخیر سخن گفت.

وی در پیوند با نهاد افغان فلم گفت: افغان فلم در ابتدا یک نهاد فراموش شده بود و فعالیتی نداشت و تمام کارها با محدودیت روبرو بود. افغان فلم با اینکه یک نهاد دولتی است اما یک نهاد تولیدی و هنری است.

رئیس افغان فلم ادامه داد: در اولین گام و برای احیای این نهاد به بهانه صدمین سالگرد استقلال افغانستان، نخستین جشنواره سینما افغانستان را برگزار کردیم؛ در طی 8 روز 100 فلم به نمایش در آمد که 50 فلم بلند را شامل می شد.

صحرا کریمی اظهار داشت: از دیگر کارهای انجام شده، اضافه کردن 1500 جلد کتاب در مورد سینما بود که دانشجویان منبع کافی برای مطالعات خود داشته باشند. دیتابیس(پایگاه اطلاعاتی) از تمامی بازیگران و سینماگران افغانستان ایجاد کردیم تا کار سینماگران برای پیدا کردن بازیگر و نیروی مورد نظر آسان تر شود.

وی در پیوند با  بحث آموزش در این نهاد گفت: بخش آموزشی باید در این نهاد راه اندازی شود و به نظرم در این زمینه باید با کشور ایران همکاری داشته و از تجربیات فلم سازان این کشور بهره ببریم.

بانو کریمی در پایان مصاحبه با آژانس خبری مجلس تاکید کرد:  سینما ثبت تاریخ است، ثبت رسم و رسومات مردمان یک سرزمین است، ما باید آرشیفی از دوره خود برای نسل آینده ایجاد کنیم و برای این مهم تمام دستگاه های دولتی در کنار افغان فلم باشند که احیای فرهنگ افغانستان مهم ترین اصل برای پیشرفت است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر